Dag 3

Hejhej!
Idag gick jag upp klockan 6:30 för att duscha sedan tog vi bussen till skolan halv nio. Efter det delades vi in i grupper efetr testen vi gjorde igår. Kan ni fatta att jag kom i level 5, den högsta leveln?! det trodde jag verkligen inte, möjligtvid tre eller fyra, men inte fem. Aja, ska inte säga allt för mycket för placeringstestet vi gjorde var superenkelt. Mycket lättare än själva lektionerna. Men mer om det senare... :)

När vi delats in i grupper gick vi till stranden för aktiviteter. Där fick vi i uppgift att gå runt i Hastings och ta foton på t.ex. en röd dörr m.m. Ett roligt sett att upptäcka Hastings på.
Efter det åt vi vår lunch (chips och en macka) och sedan hade vi lektioner. Lektionerna var jätteroliga, idag hade vi Ipad-lektioner, toppen!

Nu har jag precis ätit så nu är jag mätt igen men lunchen, usch! Chips och en smörgås, njaaa inte riktigt vad jag är van vid. Nästa vecka ska jag och tjejerna ut i Hastings på jakt efter riktig mat! :)

Nu ska jag ut på aktiviteter igen och när jag kommer hem är klockan minst 10 så det bli ingen mer uppdatering idag.

Tyvärr hinner jag inte fixa några bilder, men de kommer!

PS. Imogron ska vi till London på sightseeing, yay! Då ska det fotas! :)
Språkresan 2012 | | 4 kommentarer

Snabb uppdatering av dag två

Gör ett snabbisinlägg nu. Jag ska strax äta och sedan har vi aktiviteter igen klockan sju.
Vädret har varit super idag föresten, runt 22 grader, och vet ni vad? Just då väljer jag att ha på mig långbyxor...
Idag har vi köpt busskort, de kostade 33 Pund och ska sedan räcka för resten av vistelsen. Med buss till skolan tar det ca 10 minuter + 5 minuters gång. Alldeles lagom tycker jag. Eftersom spanskarna är såå många, runt 70 stycken så får vissa av dem bo i Bexhill och dit måste man ta tåg och sedan gå i ca 40 minuter. Så jag har tur :)

Mina rumskompisar har nu lärt känna lite bättre, supertrevliga! En spansk och en italienare, deras namn är Alice och Marta och de är 17 år gamla.

Idag gjorde försten även placeringstesten. de kändes bra. Efter när ledarena rättat sa de på svenska (Ni var mycket bättre än Italienarna och spanskarna) Hehehehe! :)

Nu måste jag gå, kramar!
Språkresan 2012 | | 3 kommentarer

Dag 1

Nu är jag i framme i England. Sitter på min säng och bloggar, kollar mailen, facebook och laddar över lite bilder.
Tänkte berätta lite kort vad vi har gjort idag, vilket faktiskt inte är så mycket. Vi satte oss ombord på planet, därpå somnade nästan alla (utom jag). Flygresan tog ca 1 timme och 30 minuter.
När vi kom fram på flygplatsen tog vi våra väskor och fick sedan vänta ett tag innan Stockholmsgruppen anledde. Efter det åkte vi buss i lite mindre än 2 timmar till Hastings. Framme i Hastings samlades alla i "EF global village", där hade vi lite aktiviteter medan värdfamlijerna kom och hämtade oss en efter en. Min familj jobbade och hade tyvärr inte möjlighet att hämta upp mig direkt, därför fick jag vänta där tills klockan blev lite närmre 5.

Sen hämtade min familj upp mig. Hon visade mig runt i huset och börja med maten medan jag packa upp gjorde mig lite hemmastrad. Efter det åt vi (klyfpotatis och nån sorts panerad kyckling) och nu sitter jag här. Väntar på två andra tjejer som ska komma ikväll runt 11-12 tiden. Hehe jag var först till familjen, vilket betyder, jag får välja säng först! :)
Blev föresten överlycklig när Emile (värdfamiljpappan) berättade att de har trådlöst internet och att han kunde hjälpa mig fixa så jag kan använda det, jippi! Nu kan jag hållar bloggen igång mycket bättre :)

Imorgon kommer vi att göra våra placeringstest som avgör vilka grupper vi hamnar i, lite pirrigt faktiskt.

Ha det bra hemma i Sverige, uppdaterar (förhoppningsvis) imorgon igen :)