Lägesuppdatering

Just nu befinner vi oss i Noosa. Vi kom hit igår klockan två efter ungefär 3 timmars busstur från Rainbow beach. Direkt efter att ha checkat in på vårt hostel utnyttjade vi hostelts gratis kajakuthyrning och gick ner de 200 meterna (som kändes som 1000) med två stora kajaker i händerna. När vi till slut fick i de i vattnet paddlade vi ut en bra bit och vi blev förvånade över hur bra det gick. Vad vi dock missat var att vi hade medvind hela vägen och vägen tillbaka vår betydligt jobbigare. Efter mycket flås och mjölksyra i armarna paddlade vi till slut i land. Trötta gick vi tillbaka till hostlet och sen gick vi och handlade mat. Vi fick den briljanta idén att köpa bröd, ost och skinka och göra toast så det är vad vi ätit till frukost och middag idag och även vad vi kommer äta imorgon bitti innan vi beger oss av till nästa ställe imorgon (Brisbane igen).

Idag har vi hängt på stranden hela dagen och tagit vara på solen, för tro det eller ej men det här är den första dagen på hela resan som solen varit framme hela dagen utan regn eller moln. Nu har vi precis ätit och gått en runda till matbutiken för att köpa fler äpplen (dock var butiken stängd när vi kom fram då det är söndag. Miss!). Noosa är för övrigt en riktigt trevlig stad, lagom stor och väldigt fin. Jag hade gärna stannat här längre, men aja, imorgon ska vi till Brisbane och den staden gillade vi också, därav besök nummer två.

Har hört att det är minusgrader hemma i Sverige nu, känns bra ;)